• Omschijving taken

    Zaaldienst jeugdwedstrijden


    DOEN:
    • Bij de receptie van het zwembad kunt u de spullen ophalen voor het bedienen van het scorebord en ploppertje voor de vloerputjes.
    • Kastsleutels en tijdschema’s zullen aanwezig zijn via de TCJ.
    • Tafel en stoel(en) uit het materialenhok halen en het verlengsnoer en EHBO-koffer uit de ballenkast. Hiermee kunt u de wedstrijdtafel inrichten om het scorebord te bedienen.
    • Samen met coaches en scheidsrechters velden in orde maken (zie verderop voor juiste hoogte, afmetingen en dergelijke).
    • Handmatige scorebordjes langs de velden plaatsen wanneer er meer dan 1 wedstrijd wordt gespeeld. ·

    VERANTWOORDELIJK VOOR:
    • U zorgt er voor dat elk team (Kios en de tegenstander) een bal krijgt.
     F: bal nr. 3
     E en D: bal nr. 4
     C, B, A en senioren: bal nr. 5
    • Als de wedstrijden starten dan zorgt u ervoor dat de ballen bij de wedstrijdtafel liggen. Het is niet de bedoeling dat deze ballen gebruikt worden om mee te spelen!
    • Het bijhouden van de speeltijd.
    • Als er meerdere wedstrijden tegelijk gespeeld worden dan starten de wedstrijden allemaal op hetzelfde moment.
     F en E: 4 x 10 min.
     D en C: 2 x 25 min
     B, A en senioren: 2 x 30 min
    • Alvast palen en ballen klaarleggen voor de volgende ronde als er van grootte gewisseld moet worden
    • Stand bijhouden op het scorebord. Hiervoor vindt u vaak voldoende enthousiaste jeugdleden in de zaal.
    • Daarnaast zorgt u er ook voor dat de wedstrijden op tijd beginnen! Dit is belangrijk i.v.m. de planning op de gehele dag. In overleg met scheids evt wedstrijden inkorten als het schema achter loopt;

    CIJFERS EN GETALLEN
    F pupillen viertal paal van 2,5 mtr K3 bal (max 4) 1/3 zaal
    E / D pupillen viertal paal van 3,0 mtr K4 bal (max 4) 1/3 zaal
    D pupillen achttal paal van 3,0 mtr in putje K4 bal (max 4) hele zaal
    C / B aspirant achttal paal van 3,5 mtr in putje K5 bal (max 4) hele zaal

     

     

    Zaaldienst en zaalcommissaris junioren/senioren

    Voor deze vrijwilligerstaak zijn ook midweek leden ingedeeld, zodat iedereen aan zijn vrijwilligerspunten kan komen. Er is zoveel mogelijk rekening gehouden met overige taken van leden. Zo zijn trainers/coaches en scheidrechters niet of zo weinig mogelijk ingedeeld. Mocht een tijdstip niet handig uitkomen, graag zelf ruilen en de wissel doorgeven aan Marjolein Meijer (m.meijer78@hotmail.com).

    TAKEN Zaalcommissaris

    Altijd:
    • aanspreekpunt voor medewerkers Estafette, scheidsrechter en evt beoordelaars
    • bondsscheidsrechter ontvangen en sleutel van kleedkamer overhandigen (sleutel zit in de EHBO tas)
    • sleutel scheids terug in EHBO tas na gebruik

    • 2 consumptiemunten (zitten in EHBO tas) aanbieden aan neutrale scheids (of drankje in rust en na wedstrijd halen voor scheids)

    • vervanging regelen als de scheids niet komt opdagen
    • tijdschema in de gaten houden; in overleg met scheids evt wedstrijden inkorten als het schema achter loopt;
    begin hier op tijd mee, dus al bij de jeugd en bij de breedtesport

    • controle houden op inschietballen (2 per team) en wedstrijdbal. Ballen innemen na het inschieten en bij de wed-
    strijdtafel neerleggen.

    • controle op netjes houden van de zaal

    Na laatste wedstrijd van de dag:
    • palen en ballen laten opruimen
    • toezicht tribune inschuiven (team dat het laatst gespeeld heeft)
    • kastje scorebord en ploppertje voor de vloerputjes inleveren bij de bar indien open en anders bij de receptie van
    het zwembad.
    • Kastsleutels afleveren bij familie Kesseler, Toscalaan 4


    TAKEN ZAALDIENST
    • Bijhouden van tijd en stand op het elektronische scorebord
    • pas weg gaan als de opvolger er is!!

     

     

     

     

    Opstarten/sluiten Kantine  Trainingsavonden

    1. Deuren : Alle deuren moeten open gezet worden (ook de deur achter bij de kleedkamers en de deur in het (nu nog “rommelhok”) dit i.v.m. de corona proof looproutes.
    2. Desinfectie handen : 1 houten pilaar moet buiten gezet worden met een flesje desinfectie zeep.
    3. Kassa lade neerzetten (staat in het kastje onder de plank) en iPad en pinapparaat aansluiten.
    4. Bar schoonmaken: Als het goed is hoort de bar en de keuken opgeruimd en schoon te zijn bij de start van een kantinedienst maar graag toch nog even de toonbank en bar even nogmaals schoonmaken.
    5. Snoepjes, chocola etc. en chips  klaarzetten in de vitrine.
    6. Koffieapparaat : Controleer of er voldoende koffie, melk en cacao in het koffieapparaat zit (navulling ligt in 1 van de hoge keukenkastjes. Je kan de bakken er heel simpel uit halen, bijvullen en goed weer in het apparaat schuiven (hoor je een soort klik). Check even bij het eerste kopje koffie/cappuccino of deze goed is. Indien te waterig dan zit de bak er waarschijnlijk niet goed in .
    7. Bijvullen: Controleer of er voldoende drinken koud staat, let op bij het aanvullen oude flesjes naar voren en nieuwe flesjes achteraan.
    8. Sluiten (om half 9) Alles snoepjes mogen weer opgeborgen worden, pin apparaat en iPad mogen blijven staan. Sleutels en geld mogen weer teruggebracht worden.
    9. Sluiten na de laatste training (door de seniorenteams) : pin apparaat en iPad in het kastje opbergen, alle lichten uit, deuren op slot en alarm inschakelen.

     

     

    Opstarten kantine op zaterdag

    Kantine openen

    1. Deuren: Alle deuren moeten open gezet worden (ook de deur achter bij de kleedkamers en de deur in het (nu nog “rommelhok”) dit i.v.m. de corona proof looproutes.
    2.  Desinfectie handen : 1 houten pilaar moet buiten gezet worden met een flesje desinfectie zeep.
    3. Welkomstbord moet buiten gezet worden naast de ingang.  Indien het regent of gaat regenen dan binnen in het gangetje zetten.
    4. Kassa lade neerzetten (staat in het kastje onder de plank) en iPad en pinapparaat aansluiten.
    5. Afwasmachine aanzetten
    6. Bar schoonmaken: Als het goed is hoort de bar en de keuken opgeruimd en schoon te zijn bij de start van een kantinedienst maar graag toch nog even de toonbank en bar even nogmaals schoonmaken.
    7. Snoepjes, chocola etc. en chips  klaarzetten in de vitrine.
    8. Koffieapparaat : Controleer of er voldoende koffie, melk en cacao in het koffieapparaat zit (navulling ligt in 1 van de hoge keukenkastjes. . Je kan de bakken er heel simpel uit halen, bijvullen en goed weer in het apparaat schuiven (hoor je een soort klik). Check even bij het eerste kopje koffie/cappuccino of deze goed is. Indien te waterig dan zit de bak er waarschijnlijk niet goed in .
    9. Tosti’s : Controleer hoeveel tosti’s er nog in de vriezer liggen, deze moet eerst opgemaakt worden. Er zullen waarschijnlijk ook verse tosti’s gemaakt moeten worden. In totaal  (inclusief de tosti’s die nog in de vriezer liggen) moeten er elke zaterdag in ieder geval   25 kaastosti’s zijn en 15 ham/kaas tosti’s klaarliggen voor de verkoop. Wanneer de ham/kaas tosti’s op zijn kan je uiteraard nog wat ham op kaastosti’s doen.
    10. Broodjes : We hebben elke week 2 broodjes, deze moeten ook klaargemaakt worden en in vershoudfolie ingepakt worden en op de toonbank gepresenteerd worden.
    11. Limonade : Voor alle teams moet er voor zowel de thuisploeg al de uitploeg limonade klaargezet worden in de rust. Er ligt een overzicht klaar van de wedstrijden.
    12. Bijvullen: Controleer of er voldoende drinken koud staat, let op bij het aanvullen oude flesjes naar voren en nieuwe flesjes achteraan.
    13. Toiletten: Controleer even of de toiletten schoon zijn, of er genoeg toiletpapier en papieren handdoekjes zijn. Sleutel van het apparaat met de papieren handdoekjes hangen in de meterkast en de papieren handdoekjes liggen in de voorraad kast.

     

    Tussendienst

    1. Bar schoonmaken: Wanneer je de tweede dienst hebt graag weer even de bar afnemen met een schoonmaak doekje en schoonmaakmiddel.
    2. Toiletten moeten weer even schoongemaakt worden en gecontroleerd worden op voldoende wc papier en papieren handdoekjes (sleutel hiervan hangt in de meterkast in de keuken)  papieren handdoekjes liggen in de voorraadkast
    3. Limonade: Voor alle teams moet er voor zowel de thuisploeg als de uitploeg limonade klaargezet worden in de rust. Er ligt een overzicht klaar van de wedstrijden.
    4. Bijvullen: Controleren of er voldoende drinken koud staat, let op bij het aanvullen oude flesjes naar voren en nieuwe flesjes achteraan.
    5. Tosti’s : is er nog brood en ham en kaas over? Dan kunnen er nog tosti’s gemaakt worden en ingevroren worden. Tosti’s die je invriest even apart in een boterhamzakje verpakken en dan alles bij elkaar in een grote zak met etiket erop in de vriezer. Op het etiket de datum van vandaag opschrijven en aangeven of het kaastosti’s zijn op ham/kaas tosti’s. Etiketten liggen in de lade bij de plastic zakjes.

     

    Afsluitdienst

                   Met de afsluitdienst doe je eigenlijk alles een dubbel want de kantine moet weer                schoon achter gelaten worden.

    1. Bar schoonmaken : Wanneer je de laatste dienst hebt graag weer even de bar afnemen met een schoonmaak doekje en schoonmaakmiddel. Dit zowel bij het begin van de bardienst als met het sluiten.
    2. Toiletten moeten weer even schoongemaakt worden en gecontroleerd worden op voldoende wc papier en papieren handdoekjes (sleutel hiervan hangt in de meterkast in de keuken)  papieren handdoekjes liggen in de voorraadkast.  Dit zowel aan het begin van de bardienst als bij het sluiten.
    3. Limonade/Thee : Voor alle teams moet er voor zowel de thuisploeg al de uitploeg limonade of thee (even navragen wat de senioren teams willen) klaargezet worden in de rust. Er ligt een overzicht klaar van de wedstrijden.
    4. Bijvullen: Controleren of er voldoende drinken koud staat, let op bij het aanvullen oude flesjes naar voren en nieuwe flesjes achteraan. Dit zowel aan het begin van de bardienst als bij het sluiten. In het voorraadhok achter ligt ook voorraad. De sleutel hiervan zit aan de grote bos. Alleen het onderste slot hoeft opengemaakt worden.
    5. Snoep: Bij het afsluiten moet het snoep weer opgeborgen worden in de kast (bij heel warm weer chocolade in de koelkast).
    6. Wijn: Er zijn 3 vacuüm dopjes (en 1 pompje). Graag de open flessen even vacuüm trekken.
    7. Opruimen: Graag alles schoon en afgewassen achterlaten. Vieze hand- en theedoeken in de wasmand onder de toonbank.
    8. Afwasmachine uitzetten.
    9. Vriezer: soms gebeurt het nog wel eens dat er drinken in de vriezer gelegd wordt, check even de lades van de vriezer of hier geen drinken meer in ligt.
    10. Kassa: De kassa lade, iPad en pinapparaat mogen opgeborgen worden in de kast. Mochten er nog teams blijven hangen die zelf afsluiten dan mag de iPad en het pinapparaat blijven staan.
    11. Alarm : Als niemand meer achterblijft in de kantine(meestal blijven er nog veel mensen hangen die zelf in het bezit zijn van een sleutel, vraag dit terplekke even na) dan alle deuren op slot en het alarm inschakelen met de druppel aan de sleutelbos. Deze moet je even tegen het alarm aanhouden in de keuken (naast het handdoekenapparaat). Zodra er een lange piep afgaat is het alarm ingeschakeld dan z.s.m. het pand verlaten via de voordeur. (tussendeur en voordeur moet uiteraard ook op slot.
    12. Geld/sleutels : Zodra we weer met cash geld werken mag het geld tezamen met de sleutels  bij Dorien ingeleverd worden.

     

    Algemeen

     

    • De kleine snoepjes met een boterhamzakje (als handschoen) uit de snoepbakken halen.
    • Bidons laten vullen in de kleedkamers
    • Wijnglazen niet tot aan de rand vullen, zie de pijl tot waar het glas gevuld kan worden.
    • Vergeet niet alles aan te slaan, omdat anders zowel de kassa al de voorraad niet meer klopt.  Consumpties voor de scheidsrechter kan ook aangeslagen worden op de i-pad onder het kopje scheidsrechter 100% korting.
    • Artikelen op? Indien er artikelen op zijn noteer dit dan even in het schrift “kantine gerelateerde zaken”. Hierin kan je ook melden wanneer iets stuk is of wanneer je ergens tips of trucs voor hebt.
    • Bierflesjes opruimen : Heineken graag in de groene kratten, overige statiegeldflesjes (bijvoorbeeld Rose bier en Radler) in de bruine kratjes.  Flesjes zonder statiegeld (bijvoorbeeld Desperado en Corona) in een zwarte emmer en indien mogelijk even naar de glasbak brengen. Mocht je ruimte hebben dan mogen deze naar de glasbak gebracht worden (als je het hek uitgaat meteen naar links. Paar honderd meter verderop aan je rechterhand staat een glasbak.
    • Lege wijnflessen in grijze kratten en indien mogelijk even naar de glasbak brengen.