Zaaldienst jeugdwedstrijden
DOEN:
• Bij de receptie van het zwembad kunt u de spullen ophalen voor het bedienen van het scorebord en ploppertje voor de vloerputjes.
• Kastsleutels en tijdschema’s zullen aanwezig zijn via de TCJ.
• Tafel en stoel(en) uit het materialenhok halen en het verlengsnoer en EHBO-koffer uit de ballenkast. Hiermee kunt u de wedstrijdtafel inrichten om het scorebord te bedienen.
• Samen met coaches en scheidsrechters velden in orde maken (zie verderop voor juiste hoogte, afmetingen en dergelijke).
• Handmatige scorebordjes langs de velden plaatsen wanneer er meer dan 1 wedstrijd wordt gespeeld. ·
VERANTWOORDELIJK VOOR:
• U zorgt er voor dat elk team (Kios en de tegenstander) een bal krijgt.
F: bal nr. 3
E en D: bal nr. 4
C, B, A en senioren: bal nr. 5
• Als de wedstrijden starten dan zorgt u ervoor dat de ballen bij de wedstrijdtafel liggen. Het is niet de bedoeling dat deze ballen gebruikt worden om mee te spelen!
• Het bijhouden van de speeltijd.
• Als er meerdere wedstrijden tegelijk gespeeld worden dan starten de wedstrijden allemaal op hetzelfde moment.
F en E: 4 x 10 min.
D en C: 2 x 25 min
B, A en senioren: 2 x 30 min
• Alvast palen en ballen klaarleggen voor de volgende ronde als er van grootte gewisseld moet worden
• Stand bijhouden op het scorebord. Hiervoor vindt u vaak voldoende enthousiaste jeugdleden in de zaal.
• Daarnaast zorgt u er ook voor dat de wedstrijden op tijd beginnen! Dit is belangrijk i.v.m. de planning op de gehele dag. In overleg met scheids evt wedstrijden inkorten als het schema achter loopt;
CIJFERS EN GETALLEN
F pupillen viertal paal van 2,5 mtr K3 bal (max 4) 1/3 zaal
E / D pupillen viertal paal van 3,0 mtr K4 bal (max 4) 1/3 zaal
D pupillen achttal paal van 3,0 mtr in putje K4 bal (max 4) hele zaal
C / B aspirant achttal paal van 3,5 mtr in putje K5 bal (max 4) hele zaal
Zaaldienst en zaalcommissaris junioren/senioren
Voor deze vrijwilligerstaak zijn ook midweek leden ingedeeld, zodat iedereen aan zijn vrijwilligerspunten kan komen. Er is zoveel mogelijk rekening gehouden met overige taken van leden. Zo zijn trainers/coaches en scheidrechters niet of zo weinig mogelijk ingedeeld. Mocht een tijdstip niet handig uitkomen, graag zelf ruilen en de wissel doorgeven aan Marjolein Meijer (m.meijer78@hotmail.com).
TAKEN Zaalcommissaris
Altijd:
• aanspreekpunt voor medewerkers Estafette, scheidsrechter en evt beoordelaars
• bondsscheidsrechter ontvangen en sleutel van kleedkamer overhandigen (sleutel zit in de EHBO tas)
• sleutel scheids terug in EHBO tas na gebruik
• 2 consumptiemunten (zitten in EHBO tas) aanbieden aan neutrale scheids (of drankje in rust en na wedstrijd halen voor scheids)
• vervanging regelen als de scheids niet komt opdagen
• tijdschema in de gaten houden; in overleg met scheids evt wedstrijden inkorten als het schema achter loopt;
begin hier op tijd mee, dus al bij de jeugd en bij de breedtesport
• controle houden op inschietballen (2 per team) en wedstrijdbal. Ballen innemen na het inschieten en bij de wed-
strijdtafel neerleggen.
• controle op netjes houden van de zaal
Na laatste wedstrijd van de dag:
• palen en ballen laten opruimen
• toezicht tribune inschuiven (team dat het laatst gespeeld heeft)
• kastje scorebord en ploppertje voor de vloerputjes inleveren bij de bar indien open en anders bij de receptie van
het zwembad.
• Kastsleutels afleveren bij familie Kesseler, Toscalaan 4
TAKEN ZAALDIENST
• Bijhouden van tijd en stand op het elektronische scorebord
• pas weg gaan als de opvolger er is!!
Opstarten/sluiten Kantine Trainingsavonden
Opstarten kantine op zaterdag
Kantine openen
Tussendienst
Afsluitdienst
Met de afsluitdienst doe je eigenlijk alles een dubbel want de kantine moet weer schoon achter gelaten worden.
Algemeen