• Hoe het werkt voor KV KIOS

Het publiek kan tot 24 mei op KV KIOS stemmen via https://www.clubvanhetjaar.nl/-sportclub-haarlemmermeer-5. Communiceer deze link met jullie leden en achterban om zoveel mogelijk stemmen te werven. Daarnaast kun je hier gebruik maken van gratis promotiemateriaal, zodat jullie nominatie nog meer opvalt.

De Gemeentewinnaars worden bepaald op basis van het aantal stemmen. Je hebt minimaal 50 stemmen nodig om in aanmerking te kunnen komen voor de titel van gemeentewinnaar.

De jury kiest vervolgens per provincie uit de top 5 van gemeentewinnaars (top 5 op basis van het aantal stemmen) de provinciewinnaar. In deze fase gaat het om de opgegeven motivatie waarom jouw club ‘Club van het Jaar’ zou moeten worden.

Dit jaar introduceren we een ‘wildcard’ voor een sportclub én een cultuurvereniging. Deze clubs worden gekozen door de jury op basis van de opgegeven motivatie waarom zij de titel ‘Club van het Jaar’ verdienen. Hierbij kijken we naar de getoonde veerkracht en gave initiatieven die het afgelopen jaar ondernomen zijn. Het aantal verkregen stemmen is hierbij niet relevant.

De vakjury kiest uiteindelijk de landelijke winnaar in de categorie sport en cultuur. Als winnaar ontvang je naast erkenning en waardering voor al het moois dat op jullie club plaatsvindt, een masterclass naar keuze van een expert en een professionele promovideo om KV KIOS extra in de schijnwerpers te zetten. Lees hier meer over de verkiezing.

De belangrijkste mijlpalen van de verkiezing:

Mijlpalen Club van het Jaar

Volg de Club van het Jaar ook op social media

We wensen jullie alvast heel veel succes toe bij deze verkiezing. Regelmatig informeren we je per e-mail over tussenstanden en nieuwtjes rondom de verkiezing. Al het nieuws rondom de verkiezing kun je ook volgen via FacebookTwitter en Instagram. Gebruik de hashtag #clubvanhetjaar en #raboclubsupport, zodat wij ook jullie mooie uitingen kunnen volgen.