• Informatie

Dat kan!! Voor wie is korfbal?

Kinderen vanaf 4 jaar kunnen al bij KIOS terecht! Op zaterdagmorgen van 10.00 uur tot 11.00 uur is er training voor de Kangoeroe’s, zo worden de kinderen van 4 t/m 6 jaar genoemd. Door allerlei spelletjes te doen leren ze gooien, vangen, rennen, springen, samenspelen en natuurlijk schieten op een korf.

Vanaf 6 jaar kan er competitie worden gespeeld. De F-pupillen en E-pupillen spelen 4 tegen 4. De teams bestaan (voor zover mogelijk) uit 2 jongens en 2 meisjes.

In één vak staan twee palen en er wordt dan volgens het kick-and-run systeem gespeeld.

Verover je de bal, dan probeer je zo snel mogelijk naar de paal van de tegenstander te komen door middel van overgooien en dan natuurlijk scoren!

Vanaf de de D-pupillen (10 jaar) wordt er in twee vakken korfbal gespeeld en zit je met 8 kinderen (4 jongens/4 meisjes) in een team. Dan is er een aanval- en een verdedigingsvak, er wordt dan van functie gewisseld na 12,5 minuut en vanaf de C-aspiranten (12 jaar) na 2 doelpunten doelpunten.

Vanaf 16 jaar speel je in de junioren en vanaf 18 jaar mag je bij de senioren gaan korfballen. Ook hier wordt in twee vakken gespeeld en om de twee doelpunten van functie gewisseld.

Voor de oudere sporter die graag in teamverband aan zijn/haar conditie werkt is er op de donderdagavond de KorfbalFit-groep.

Waarom KIOS?

KIOS is een actieve en bloeiende vereniging.

Het grote aantal betrokken vrijwilligers maakt het mogelijk dat er naast de trainingen en de wedstrijden heel veel leuke activiteiten worden georganiseerd. Het gemengde karakter van korfbal draagt bij aan een ontspannen sfeer waar een ieder in een veilige omgeving met elkaar plezier kan beleven aan onze sport.

Wil je lid worden van KV KIOS?

Spreekt dit jou aan? Lijkt het jou wat om te gaan korfballen bij KV KIOS? Dat kan! Je mag geheel vrijblijvend drie keer bij ons mee komen trainen.

Als je daarna lid wilt worden, dan kun je dat mailen naar tcj@kvkios.nl. De TCJ zal u dan een inschrijfformulier mailen en u van verdere informatie voorzien. Of download ons aanmeldingsformulier en vul het in.  Het formulier kunt u dan inleveren bij iemand van de TCJ of bij de trainer.

Mocht u meer informatie willen over onze club, dan kunt u contact opnemen met onze secretaris of via secretaris@kvkios.nl.